2008-07-05 : Jans kijkt alvast uit naar de Roostenreünie!

Lieve Roostenfamilie,

 

Een tijdje geleden vroeg ik me af of oma Mientje eigenlijk wel een goede kok was.  Ik heb namelijk niet het geluk gehad haar goed te kennen.
Maar ik herinnerde me wel dat bij ons thuis nog haar kookboek als een relikwie bewaard wordt.  Het is een zestiende druk uit 1941 van ‘Het nieuwe kookboek’.  Ik had ergens gehoopt dat ze er zelf briefjes met recepten in had achtergelaten.  Jammer genoeg was dat niet het geval.

Ik had dus nog steeds geen antwoord op mijn vraag.  Daarom ben ik zo blij dat we als familie jaarlijks samenkomen. Thuis wordt de herinnering aan oma nog regelmatig opgehaald, maar nooit is ze zo springlevend als op de reünie. Dan hoor ik mijn vader heerlijk spreken in een taal en over dingen zoals ik hem de rest van het jaar nooit hoor.

Dus ik kijk er al naar uit om iedereen terug te zien op 23 augustus zodat we ons samen weer lekker kunnen onderdompelen in ‘Roostengezelligheid’

Groetjes,

Jans Roegiest 

PS: Ik heb in het boek wel het recept voor "Limburgsche vlaai" teruggevonden, maar ben er niet aan begonnen, wegens te arbeidsintensief.  In deze tijden van supersnel internet (en drie kleine kleuters…), kan ik niet meer het geduld opbrengen om een taartbodem 1 uur te laten rijzen. (maar ‘k zou anderszijds wel overwegen om 3 uur te rijden om een taart in Limburg bij een bakker te halen…).

 

2 opmerkingen:

Unknown zei

het laten rijzen van deeg is een soort plannen en je kunt het ver van te voren al klaar maken om af te bakken.. gezien je drukke andere werkzaamheden..is er een broodbakmachine die de deeg al snachts voor je maakt.lieve groetjes en succes

Unknown zei

ben dus gewoon via de link die je stuurde Solange op deze site geraakt en een opmerking geplaatst ..ben benieuwd of je het kunt lezen..